Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

ΣΠΕΦ: Αποσπασματικές οι λύσεις του νομοσχεδίου για τις ΑΠΕ


Για αποσπασματικές και οριζόντιες παρεμβάσεις του ΥΠΕΚΑ κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) σε ανακοίνωσή του στην οποία διατυπώνει τις παρατηρήσεις του σχετικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του υπουργείου για τις ΑΠΕ.
Ο Σύνδεσμος τάσσεται υπέρ των μέτρων όπως αυτό της εγγυοδοσίας και της ανάκλησης ανενεργών αδειών ενώ εκφράζει τις ενστάσεις του για τον τρόπο διαμόρφωσης των ποσοστών της έκτακτης εισφοράς, τονίζοντας ότι η προσέγγιση του ΥΠΕΚΑ χαρακτηρίζεται από έλλειψη αναλογικότητας.
Αναλυτικότερα, ο ΣΠΕΦ για το κομμάτι που αφορά στα φωτοβολταϊκά, επισημαίνει τα εξής:
• Επί της αποσυμφόρησης του κορεσμού του ηλεκτρικού χώρου  ως αποτέλεσμα της αχαλίνωτης υπεραδειοδότησης των Φ/Β σε όλα τα επίπεδα (άδειες, προσφορές σύνδεσης, συμβάσεις σύνδεσης και πώλησης), υιοθετείται καταρχήν η πρόταση μας για οικιοθελή ανάκληση των αδειοδοτήσεων αυτών με πρωτοβουλία του επενδυτή και ταυτόχρονη επιστροφή της καταβληθείσας εγγυητικής στις περιπτώσεις που προβλεπόταν (για τα επαγγελματικά Φ/Β < 1 ΜW ειδικότερα) αλλά και του τιμήματος του ανεκτέλεστου μέρους των καταβληθέντων όρων σύνδεσης.  Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα στον επενδυτή να ανακτήσει σημαντικό μέρος του κόστους εκκίνησης της δραστηριοποίησης του στον κλάδο των Φ/Β την οποία και εν τέλει ματαιώνει.

• Στο σκέλος της καταβολής εγγυητικών επιστολών επειδή στα Φ/Β κάτω του 1 MW το μέτρο εφαρμοζόταν ήδη από το 2010 και τον ν. 3851, η πρόβλεψη για επέκταση του και στα Φ/Β άνω του 1 MW βρίσκεται εντός των πλαισίων «δικαίου» ένεκα και του εξορθολογισμού του ύψους της (π.χ. 60.000 ευρώ για Φ/Β 1 MW στο υπό διαβούλευση ν/σ), συγκριτικά με ότι ίσχυε για τα Φ/Β ως σήμερα (π.χ. 150.000 ευρώ για 1 MW).
• Όσον αφορά το τέλος διατήρησης αδειών εν «ζωή» των 1.000 ευρώ/MW ο ΣΠΕΦ έχει παγίως ταχθεί υπέρ των ανακλήσεων των ανενεργών αδειών και όχι της «πλάγιας» νομιμοποίησης τους με εισπρακτικά κριτήρια, αλλά και της κάλυψης με τον τρόπο αυτό της αδράνειας των υπευθύνων που όφειλαν από καιρό να προβούν στις ανακλήσεις αυτές στο πλαίσιο που οι νόμοι προβλέπουν.  Συνεπώς, με δεδομένη και την συντελεσθείσα τα προηγούμενα χρόνια υπεραδειοδότηση των 5.000 MW Φ/Β πλέον των όσων ήδη λειτουργούν (περίπου 2.000 MW), θα επιμείνουμε στην ανάκληση και εκκαθάριση του ηλεκτρικού χώρου από όλες τις ανενεργές εκείνες άδειες που συνιστούν «προϊόντα» εμπορίας και που καταστρατηγώντας τους εθνικούς στόχους, ανατροφοδοτούν τα προβλήματα βιωσιμότητας των εντός των στόχων λειτουργούντων έργων και αποκλείουν την υγιή επανεκκίνηση των αδειοδοτήσεων, όποτε το ισοζύγιο παραγωγής-ζήτησης το επιτρέψει.  Το αντίτιμο άλλωστε για τον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ από το τέλος διατήρησης στα Φ/Β θα ανέλθει κατά μέγιστο στα 5 εκατ. ευρώ ετησίως (5.000 MW X 1.000 ευρώ/MW ετησίως), συνεπώς το τίμημα είναι μάλλον ευτελές για τον λογαριασμό συγκρινόμενο με τον ρυθμιστικό κίνδυνο για τους εν λειτουργία παραγωγούς από την διατήρηση των αδειών αυτών εν ζωή.  Θετικά κρίνεται τέλος η αναστολή περαιτέρω συμβολαιοποιήσεων με τους διαχειριστές, του τμήματος εκείνου από τα αδειοδοτημένα 5.000 MW που δεν το είχαν μέχρι σήμερα πράξει (περίπου 3.800 MW).
• Σχετικά με την αντικατάσταση των εσόδων από την στρεβλή Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) και των αποκλίσεων της στα έσοδα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ (άρθρο 143, παρ. 2 α, του ν. 4001/2011) από το πλήρες αντιστοιχούν κόστος της συμβατικής παραγωγής του διασυνδεδεμένου συστήματος, έχουμε να παρατηρήσουμε πως η πρόβλεψη του άρθρου 8, παρ. 2 του υπό διαβούλευση σ/ν περί μεταβλητού και όχι πλήρους κόστους, εξαιρεί τα Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) και δεν ικανοποιεί έτσι την σκοπούμενη ισομοιρία σύγκρισης των ηλεκτροπαραγωγών ΑΠΕ με τους συμβατικούς.  Τούτο για αναμενόμενη παραγωγή ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ το προσεχές 12μηνο της τάξης των 10 TWh, θα τροφοδοτήσει με περίπου 90 εκατ. ευρώ νέο πλασματικό έλλειμμα τον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ.  Επιπλέον, και μέσω της επικείμενης αύξησης των ΑΔΙ για τις συμβατικές μονάδες, η εκτροπή αυτή μπορεί να λάβει περαιτέρω ανεξέλεγκτες διαστάσεις. 
• Αναφορικά με την αύξηση του ποσοστού της εισφοράς του ν. 4093 για τα επαγγελματικά Φ/Β που διασυνδέθηκαν μετά την 12/11/12 οπότε και δημοσιεύτηκε ο εν θέματι νόμος, κρίνουμε την διάταξη του άρθρου 9, παρ. 8 του ν/σ αποσπασματική.  Κατόπιν της βαρύτατης ταμειακής αρρυθμίας που έχουν εν γένει υποστεί οι επαγγελματίες ηλεκτροπαραγωγοί από Φ/Β τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, εύλογα αναμενόταν η συνολικότερη και ποσώς πιο ποσοτικά εμπεριστατωμένη προσέγγιση του προβλήματος των εσόδων του λογαριασμού και της επιβάρυνσης των παραγωγών, οπωσδήποτε στην βάση της αναλογικότητας και της φοροδοτικής ικανότητας εκάστου συμμετέχοντα διαχρονικά, αφού εκ των θέσεων σας με το παρόν ν/σ υπονοείτε την θεραπεία της κατάστασης άλλως αδύνατη (δηλαδή μέσω ανάλογης αύξησης του ΕΤΜΕΑΡ).   Συγκεκριμένα:
1. Προκαλεί απορία το γεγονός της συνεχιζόμενης απαλλαγής των οικιακών Φ/Β συστημάτων από την εισφορά, παρότι για το 2013 και μαζί με όσα νέα θα ενταχθούν στο υπόλοιπο του έτους, θα αντλήσουν περί τα 300 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την εκτίμηση του ΛΑΓΗΕ, δηλαδή περίπου το 25 % των οικονομικών πόρων που θα διοχετευθούν στα Φ/Β.  Αυτό σε συνδυασμό και με την πλήρη απαλλαγή τους από φόρους εισοδήματος, ασφαλιστικές εισφορές και λοιπά εταιρικά χαράτσια, σε μία εποχή κατά τα λοιπά βαρύτατης υπερφορολόγησης έως και πτώχευσης των επιχειρήσεων, προκαλεί εύλογα αντανακλαστικά.
2. Η εισφορά του ν. 4093 και στην νέα μετά το παρόν ν/σ μορφή της, συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από έλλειψη αναλογικότητας ως προς την πραγματική φοροδοτική ικανότητα των παραγωγών, αφού εξακολουθεί να μην επανεξετάζει ορθολογικά τα έργα στα οποία έχει ήδη εφαρμοστεί και αφορούν διαχρονικά από το 2008 και εντεύθεν.  Όπως επανειλημμένα έχουμε διατυπώσει, η προσέγγιση αυτή απαιτεί την ποσοτική ανάλυση της τυπικής εισοδηματικής απόδοσης εκάστης κατηγορίας Φ/Β επενδύσεων τόσο ως προς το μέγεθος τους όσο και ως προς τον χρόνο υλοποίησης τους (συνεπώς κόστος) σε συνδυασμό με την απολαμβανόμενη τιμή πώλησης Feed-in-Tariff (FIT).  Η κλιμάκωση μάλιστα εντάξεων νέων μονάδων το πρόσφατο διάστημα και η δημιουργία εξ’ αυτού του γεγονότος εκθετικού προφίλ πληρωμών στον λογαριασμό ΑΠΕ, επιβάλλει μια τέτοια προσέγγιση ώστε οι παρεμβάσεις πέρα από αναλογικές να είναι και στοχευμένες ως προς το αποτέλεσμα. 
Παράλληλα, ο ΣΠΕΦ, με αφορμή τη νέα διαμόρφωση των ποσοστών εισφοράς για τους παραγωγούς φωτοβολταϊκών, παρουσιάζει ανάλυση των εισοδηματικών αποδόσεων για τα φωτοβολταϊκά πριν το 2008, η οποία, σύμφωνα με το σύνδεσμο, καταδεικνύει τη «διατηρούμενη στρέβλωση και ανισορροπία που συνεχίζει να μαστίζει τους παραγωγούς».

(energypress.gr)

Μιχάλης Καϊταντζίδης: Διπλό χτύπημα για τα φωτοβολταϊκά


Νέες αλλαγές, οι περισσότερες από τις οποίες στοχεύουν στον περιορισμό στο ελάχιστο προσθήκης νέας ισχύος από φωτοβολταϊκά, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που έδωσε το ΥΠΕΚΑ για διαβούλευση.
Συγκεκριμένα, εκτός από το πάγωμα της σύναψης συμβάσεων σύνδεσης φωτοβολταϊκών, το νομοσχέδιο αυξάνει σε 40% και 37% το τέλος επί του τζίρου για τις μονάδες άνω του ενός και κάτω του ενός μεγαβάτ αντίστοιχα που εγκαταστάθηκαν μετά την 12 Νοεμβρίου 2012, ενώ παρέχει στον υπουργό ΠΕΚΑ το δικαίωμα μέσω αποφάσεων, να τροποποιεί τις τιμές αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, ανά τεχνολογία.
Για το νέο "ψαλίδι" στις ταρίφες τωνφωτοβολταϊκών είχε προϊδεάσει το euro2day από την Τρίτη 16/4.
Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ, η ισχύς των φωτοβολταϊκών που θα πληρώσουν την αυξημένη εισφορά ξεπερνούν τα 700 μεγαβάτ (εγκατεστημένα 1.017 μεγαβάτ στις 31 Οκτωβρίου, 1.615 στο τέλος Φεβρουαρίου)
Το μόνο «θετικό» για τους παραγωγούς ΑΠΕ που περιέχει το νομοσχέδιο, αφορά τη μείωση κατά 50% του ποσού της εγγυητικής επιστολής που θα πρέπει στο εξής να συνοδεύει υποχρεωτικά κάθε αίτημα χορήγησης οριστικής προσφοράς σύνδεσης μονάδας ΑΠΕ στο δίκτυο, σε σχέση με αυτό που προέβλεπε προηγούμενο νομοσχέδιο το οποίο είχε προκαλέσει την αντίδραση των επιχειρήσεων, ιδίως στην αιολική ενέργεια.
Ειδικότερα, το ύψος της εγγυητικής επιστολής ορίζεται, ανά μονάδα ονομαστικής ισχύος του αιτήματος σε μεγαβάτ, σε 60.000 ευρώ για το τμήμα της ισχύος έως και 1 MW, μειούμενου αναλογικά για ισχύ μικρότερη του 1 MW, σε 30.000 ευρώ για το τμήμα της ισχύος από 1 MW έως και 10 MW, σε 20.000 ευρώ για το τμήμα της ισχύος από 10 MW ως και 100 MW και 10.000 για το τμήμα της ισχύος πάνω από 100 MW.
Η μόνη κατηγορία-τεχνολογία ΑΠΕ που παραμένει αλώβητη, είναι αυτή των οικιακών φωτοβολταϊκών (μέχρι 10 Κιλοβάτ), ενώ επανεισάγεται το πρόγραμμα μικρών ανεμογεννητριών μέχρι 50 Κιλοβάτ, με την επιπλέον πρόβλεψη ότι στις περιπτώσεις αυτές υπάρχει η δυνατότητα συμψηφισμού της παραγόμενης με την καταναλισκόμενη ενέργεια εκ μέρους του ιδιοκτήτη. Ωστόσο η εφαρμογή του προγράμματος θα εξαρτηθεί από την έκδοση ειδικής απόφασης εκ μέρους του υπουργού ΠΕΚΑ με όριο την 30 Ιουνίου 2014. 
(euro2day.gr)

Παγώνει η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών - εισφορά 40% με το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ


Αναστολή στη σύναψη συμβάσεων σύνδεσης και συμβάσεων πώλησης με το ΛΑΓΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ μέχρι το τέλος του έτους, προβλέπει για τα φωτοβολταϊκά το σχέδιο νόμου που έδωσε σε διαβούλευση ο υφυπουργός Ενέργειας κ. Μάκης Παπαγεωργίου. Η αναστολή δεν αφορά τα οικιακά φωτοβολταϊκά, αλλά αυτά που είχαν μεν πάρει όρους σύνδεσης ή άδεια από τη ΡΑΕ, αλλά δεν είχαν προχωρήσει παρακάτω τη διαδικασία.
Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα επιστροφής των εγγυητικών που έχουν δώσει οι επενδυτές, στην περίπτωση που δηλώνουν ρητά ότι δεν θα υλοποιήσουν την επένδυσή τους.
Επιπλέον, η ειδική εισφορά επί του τζίρου καθορίζεται στο  40% για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς που είχαν κλειδωμένες ταρίφες πριν την 31η Ιανουαρίου του 2012 και τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία ή ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους μετά την έναρξη ισχύος του νόμου 4093/2012 με τον οποίο θεσπίστηκε η ειδική εισφορά. Για τις επενδύσεις που είχαν κλειδώσει ταρίφα μετά την 31η Ιανουαρίου του 2012 και τέθηκαν σε δοκιαμστική λειτουργία ή ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους μετά την έναρξη ισχύος του νόμου, η ειδική εισφορά καθορίζεται στο 37%.
Συγκεκριμένα, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο  αναφέρονται τα εξής:
Ρυθμίσεις για φωτοβολταϊκούς σταθμούς
1. Εγγυητικές επιστολές που προσκομίστηκαν πριν από την υπογραφή Συμβάσεων Σύνδεσης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς επιστρέφονται μετά από υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου επενδυτή προς τον αρμόδιο διαχειριστή ότι δεν θα προχωρήσει στην υλοποίηση του σταθμού, η οποία υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Με την υποβολή της ανωτέρω υπεύθυνης δήλωσης λύονται αυτοδικαίως οι σχετικές συμβάσεις πώλησης και σύνδεσης του σταθμού στο Δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου και του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, ή το Σύστημα. Ο αρμόδιος διαχειριστής και ο Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας τηρούν μητρώο των σταθμών του προηγουμένου εδαφίου.
2. Μετά από υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου επενδυτή προς τον αρμόδιο διαχειριστή ότι δεν θα προχωρήσει στην υλοποίηση φωτοβολταϊκού σταθμού, η οποία υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, επιστρέφονται ποσά που έχουν καταβληθεί στον αρμόδιο διαχειριστή στο πλαίσιο της οικείας Σύμβασης Σύνδεσης του φωτοβολταϊκού σταθμού και αντιστοιχούν στο μέρος των έργων σύνδεσης που δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι την έναρξη  ισχύος του παρόντος.
Με την υποβολή της ανωτέρω υπεύθυνης δήλωσης λύονται αυτοδικαίως οι σχετικές συμβάσεις πώλησης και σύνδεσης του σταθμού στο Σύστημα ή το Δίκτυο συμπεριλαμβανομένου και του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών. Ο αρμόδιος διαχειριστής και ο Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας τηρούν μητρώο των σταθμών του προηγουμένου εδαφίου.
3. Αναστέλλεται έως 31 Δεκεμβρίου 2013 η σύναψη Συμβάσεων Σύνδεσης φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με το Σύστημα ή το Δίκτυο συμπεριλαμβανομένου και του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών.
4. Αναστέλλεται έως 31 Δεκεμβρίου 2013 η σύναψη συμβάσεων πώλησης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς με τον Λειτουργό της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και τον Διαχειριστή του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών.
5. Η αναστολή σύναψης συμβάσεων των δύο προηγούμενων παραγράφων μπορεί να αίρεται πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2013 με απόφαση του Υπουργού  Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μετά από γνώμη της ΡΑΕ, εκτιμώντας την πορεία του ελλείμματος του ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 40 του ν. 2773/1999 και την επίτευξη των στόχων που καθορίζονται βάσει του άρθρου 1 του ν. 3468/2006.
6. Από την αναστολή των παραγράφων 3 και 4 εξαιρούνται οι φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στην ΚΥΑ «Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων». 

Στη δημοσιότητα από το ΥΠΕΚΑ το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ


Τίθεται ξανά σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα 16 Απριλίου το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ για τις ΑΠΕ με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και άλλες διατάξεις», σε συνέχεια της πρώτης δημόσιας διαβούλευσης. Λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά σχόλια που υποβλήθηκαν, καθώς και τα νεότερα δεδομένα της αγοράς, τίθεται  σε σύντομη δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα της Ανοικτής Διακυβέρνησης η οποία θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013.
Όπως σημειώνει το ΥΠΕΚΑ, στο νέο σχέδιο νόμου έχουν συμπεριληφθεί διατάξεις με τις οποίες επιδιώκεται η αύξηση των εισροών του Ειδικού Λογαριασμού και η επιβράδυνση της περαιτέρω επιβάρυνσής του, καθώς και η άρση στρεβλώσεων του θεσμικού πλαισίου ΑΠΕ. Η εξυγίανση και ο εξορθολογισμός του πλαισίου προώθησης των ΑΠΕ διασφαλίζουν την αξιοπιστία του συστήματος και διαμορφώνουν ένα υγιές επενδυτικό κλίμα προς όφελος του τελικού καταναλωτή. Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου, με τις διατάξεις του κεφαλαίου Α’, που αφορά στα ζητήματα Α.Π.Ε., αποτελεί το επόμενο βήμα, μετά τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες με το νόμο 4093/2012, για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του μηχανισμού στήριξης των Α.Π.Ε., στην κατεύθυνση της αναμόρφωσης του πλαισίου προώθησης των Α.Π.Ε. στη χώρα. Οι ρυθμίσεις στοχεύουν στη διευκόλυνση υλοποίησης ώριμων έργων καθώς και στην αποκατάσταση κλίματος εμπιστοσύνης σχετικά με την εξασφάλιση πρόσβασης στα δίκτυα που βαίνουν προς κορεσμό, λόγω και των ανενεργών προσφορών σύνδεσης. Ειδικότερα, μέσω των νέων διατάξεων, μεταξύ άλλων, επιχειρείται ο εξορθολογισμός της διαδικασίας δέσμευσης ηλεκτρικού χώρου στο δίκτυο, καθώς και η δημιουργία προϋποθέσεων για να διατηρηθούν σε ισχύ εκείνες οι άδειες παραγωγής, για τις οποίες εξακολουθεί να υφίσταται προοπτική υλοποίησης.
Βασικά σημεία του νομοσχεδίου για τις ΑΠΕ
• Αναδιαμορφώνεται το καθεστώς πρόσβασης στα δίκτυα, εξαιτίας της διαγνωσμένης δέσμευσης ηλεκτρικής ισχύος για μεγάλο χρονικό διάστημα για έργα των οποίων η υλοποίηση καθυστερεί υπερβολικά. Πιο συγκεκριμένα με την επιβολή υποχρέωσης κατάθεσης εγγυητικής επιστολής, δημιουργείται αντικίνητρο για δέσμευση ηλεκτρικού χώρου στο δίκτυο για μακρό χρονικό διάστημα από ανώριμα αιτήματα. (άρθρο 1, το περιεχόμενο του οποίου έχει αναμορφωθεί μετά τα σχόλια της 1ης Διαβούλευσης)
• Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να διατηρηθούν σε ισχύ εκείνες οι άδειες παραγωγής, για τις οποίες εξακολουθεί να υφίσταται προοπτική υλοποίησης και συνεπώς θα υποβοηθηθεί η προώθηση των ώριμων και οικονομικά βιώσιμων επενδύσεων. (άρθρο 2, το περιεχόμενο του οποίου έχει αναμορφωθεί μετά τα σχόλια της 1ης Διαβούλευσης)
• Ορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια για τη χορήγηση παράτασης αδειών εγκατάστασης σταθμών Α.Π.Ε., αντιμετωπίζοντας κενά και δυσχέρειες εφαρμογής παλαιότερων διατάξεων που αφορούσαν στο ζήτημα αυτό. (άρθρο 3, το περιεχόμενο του οποίου έχει αναμορφωθεί μετά τα σχόλια της 1ης Διαβούλευσης)
• Αποσαφηνίζονται ζητήματα σχετικά με την αδειοδότηση των μεγάλων Υδροηλεκτρικών Σταθμών και τη δυνατότητα εγκατάστασής τους σε δασικές εκτάσεις. (άρθρο 4, το περιεχόμενο του οποίου έχει αναμορφωθεί μετά τα σχόλια της 1ης Διαβούλευσης)
• Ορίζεται, υπό προϋποθέσεις, η δυνατότητα μεταφοράς της θέσης εγκατάστασης σταθμών Α.Π.Ε. (άρθρο 5)
• Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις και ορίζονται οι βασικές παράμετροι για την ορθολογική ανάπτυξη μικρών Ανεμογεννητριών στο πλαίσιο κατάρτισης Ειδικού Προγράμματος. (άρθρο 6)
• Αποσαφηνίζονται ζητήματα που σχετίζονται με την απόδοση στους δικαιούχους (οικιακούς καταναλωτές) των ποσών που αντιστοιχούν στην εισφορά 1% από την προ Φ.Π.Α τιμή πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από Α.Π.Ε. (άρθρο 7).
• Προστίθεται νέα ρύθμιση που αφορά στα έσοδα του Ειδικού Λογαριασμού του ν. 2773/1999 με την οποία αντιμετωπίζονται υφιστάμενες στρεβλώσεις (άρθρο 8)
• Προστίθενται νέες ρυθμίσεις μέσω των οποίων επιδιώκεται η επιβράδυνση της επιβάρυνσης και η αύξηση των εισροών του Ειδικού Λογαριασμού. Στις ρυθμίσεις αυτές που αφορούν σε φωτοβολταϊκούς σταθμούς μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται διατάξεις για δυνατότητα επιστροφής μέρους των εγγυητικών επιστολών, αναστολή σύναψης συμβάσεων σύνδεσης και πώλησης και αναπροσαρμογή της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης στους φωτοβολταϊκούς σταθμούς που ενεργοποιήθηκαν μετά τα μέσα του Νοεμβρίου 2012 (άρθρο 9).
• Προστίθεται νέα ρύθμιση με την οποία δίνεται η δυνατότητα υπό προϋποθέσεις να εξαιρούνται από την αναστολή οι εγκαταστάσεις φ/β σταθμών και σταθμών μικρών ανεμογεννητριών από αυτοπαραγωγούς (άρθρο 10)
• Προστίθεται νέα ρύθμιση με την οποία ο καθορισμός τιμών αποζημίωσης ενέργειας για νεοεισερχόμενους σταθμούς όλων των τεχνολογιών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ θα γίνεται πλέον με Υπουργική Απόφαση. (άρθρο 11)
• Προστίθεται νέα ρύθμιση με την οποία δίνεται η δυνατότητα κατασκευής έργων σύνδεσης σε γαίες υψηλής παραγωγικότητας (άρθρο 12)
ΔΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΤΗΛΗ 
Το νομοσχέδιο που έθεσε σε διαβούλευση το ΥΠΕΚΑ
Το νομοσχέδιο στη μορφή με την οποία είχε τεθεί σε διαβούλευση τον περασμένο Δεκέμβριο

H aleo solar παρουσιάζει καινοτόμες φωτοβολταϊκές λύσεις στην Ecotec

Η aleo solar AG έχει διατηρήσει την κυρίαρχη θέση της στην αγορά της Ελλάδας και το 2012 κατάφερε να επεκτείνει σημαντικά την πελατειακή της βάση. Με μερίδιο αγοράς που ανέρχεται στο επτά τοις εκατό, η aleo solar συνεχίζει να είναι ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές φωτοβολταϊκών συστημάτων στην ελληνική αγορά. Η γερμανική εταιρεία είναι γνωστή για τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες της και τα υψηλής ποιότητας εξαρτήματα φωτοβολταϊκών συστημάτων της. Με την ιδιότητά της ως "Μέγας Χορηγός" στη διεθνή περιβαλλοντική έκθεση ECOTEC, η aleo solar παρουσιάζει τα φωτοβολταϊκά πάνελ υψηλής απόδοσης, λύσεις αποθήκευσης καθώς και ένα πρακτικό υβριδικό πάνελ φωτοβολταικό / θερμικό (ΦΒ/Θ) δύο σε ένα, το οποίο συνδυάζει τα φωτοβολταϊκά και τα θερμικά συστήματα για παραγωγή ζεστού νερού σε ένα πάνελ.
Το υψηλής ποιότητας υβριδικό πάνελ ΦΒ/Θ είναι μια φωτοβολταϊκή λύση ιδανική για την ελληνική αγορά. Το μαύρο φωτοβολταϊκό πάνελ S_79 με το προσαρμοσμένο θερμικό εξάρτημα της Fototherm στην πίσω πλευρά συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των θερμικών και των φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων. "Αυτή η λύση είναι ιδανική για οποιαδήποτε ελληνική στέγη. Παρέχει ταυτόχρονα ζεστό νερό και ηλεκτρισμό και, γι' αυτόν τον λόγο, είναι αποτελεσματική και εξοικονομεί χώρο και χρήματα για τους πελάτες μας", εξηγεί ο Θανάσης Σακκάς, Διευθυντής Πωλήσεων της aleo solar στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η θερμική μονάδα διασφαλίζει τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας των φωτοβολταϊκών κυψελών ψύχοντάς τις και αυξάνοντας έτσι την παραγωγή ηλεκτρισμού. Πιθανές εφαρμογές του ΦΒ/Θ πάνελ περιλαμβάνουν εμπορικές εγκαταστάσεις με υψηλές απαιτήσεις σε ζεστό νερό, όπως βιομηχανικές διαδικασίες, και ξενοδοχεία με απαιτήσεις σε ηλεκτρισμό. Όσον αφορά στις κατοικίες, το υβριδικό πάνελ προορίζεται για πελάτες που δεν θέλουν να συμβιβαστούν ως προς το αισθητικό κομμάτι και αναζητούν μια λύση που παρέχει ηλεκτρισμό για το σπίτι τους με βάση τις πηγές ανανεώσιμης ενέργειας.
Τα νέα πάνελ aleo solar υψηλής απόδοσης χρησιμοποιούν ακόμα πιο αποτελεσματικά το ηλιακό φως χάρη στο αντιανακλαστικό γυαλί και την ιδιαίτερα διαφανή ενσωματωμένη μεμβράνη. Η υψηλή παραγόμενη ισχύς του πάνελ επιφέρει μείωση στο κόστος υλικών και εγκατάστασης. Η aleo solar θα παρουσιάσει, επίσης, στην ECOTEC απλές στρωματοποιημένες πλάκες – ΦΒ πλαίσια, οι οποίες χρησιμοποιούνται για ηψηλών προτύπων αισθητικές λύσεις για τη διαδικασία ενσωμάτωσης σε κτίρια. Για την αποθήκευση του παραγόμενου φωτοβολταϊκού ηλεκτρισμού, η aleo solar προσφέρει μια λύση αποθήκευσης από τον γερμανικό προμηθευτή συστημάτων E3DC που είναι κατάλληλη για μονοκατοικίες και μικρές επιχειρήσεις. Περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης με διάρκεια ζωής έως 20 έτη. Απαιτούν πολύ λίγο χώρο, έχουν εύκολη εγκατάσταση και λειτουργούν πλήρως αυτόνομα.
Η 6η έκθεση "ECOTEC - Environmental Technologies & Photovoltaic Systems" λαμβάνει χώρα στην Αθήνα από τις 18 έως 21 Απριλίου 2013. Είναι η μεγαλύτερη έκθεση περιβαλλοντικών τεχνολογιών στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Η aleo solar είναι Μέγας Χορηγός και εκθέτει τα έξυπνα φωτοβολταϊκά της προϊόντα και λύσεις στην αίθουσα 3, περίπτερο C1. Επισκεφθείτε το σεμινάριο "Η aleo solar παρουσιάζει τις λύσεις του μέλλοντος σήμερα" στις 19 Απριλίου 2013, 2 μ.μ. στην αίθουσα C2 για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την εταιρεία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.